maanantai 26. lokakuuta 2015

Minun oppimiseni

Ihmiset oppivat erinlailla tekemään uusia asioita.Toiset oppivat lukemalla ja opettelemalla ulkoa kaiken,toiset oppivat katsomalla mitä muut tekee.Oppimis stradegijoita on monia,ja uskon että jokaiselle löytyy se oma tapa oppia parhaiten.Itse opin parhaiten tekemällä itse,sekä kysymällä asiaan liittyviä kysymyksiä jolloin ymmärrän miten asia tehdään sekä voin kysyä myös miten asiaa ei tehdä.Kun itse tekee uutta asiaa,tekniikan alkaa tuntemaan pikku hiljaa,kuin se että joku tekee sen sinulle ja sinä vain katsot.Se että oppisi jotain,siihen minulle pitää myös olla motivaatiota.Jos yritän opetella asiaa mikä ei niinkään kiinnosta,se on huomattavasti vaikeampaa kuin se että minulla olisi siihen motivaatiota opetella.Motivaation löytäminen on välillä haastavaa,koska minun mielestä se vain tulee jos on tullakseen.Ketään ei voi pistää kiinnostumaan jostain asiasta,vaan kaiken pitää tulla itsestään.Toki syventymällä asiaan saattaa alkaa kiinnostumaan,ja sitä myötä asiaa on mukava opetella.Minusta tuntuu kuitenkin että kiinnostus asiaan on minulle se tärkein,jotta oppisin.Olen jo pienenä halunnut oppia tietämään esim. minun sen aikaisen lempi bändin taustaa enemmän,niin tein siitä pitkän esitelmän itselleni,sillä halusin kirjoittaa siitä koska olin kiinnostunut ja motivaatiota riitti.Myös se että on joku tavoite,minkä saa valmiiksi kun on opetellut asian pistää halun oppia asiasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti